Friday, March 1, 2013

another kenduri kahwin...

assalamualaikum...hai korang..after 2 week kat skolah balik lagy aku kan...mne boley than duk kat ostel tu lelme....tp kne la sdar diri yg aku ni f5..bulan 12 kne dok kat sne gak...hurm...ckap psl kenduri ni...lupe plak...sok kak sdare aku nak nek plamin...alamatnye busy la umah atok kau...smalam waktu aku balik singgah jap kat umah atok..peh da pasang balai n tmpat makn beradab da...plamin otw...tema colour biru putih..actually die nikah pagi smalam...aku sendiri blum temgok kak sdare aku yang kurus melidi tu pakai bju pngntin...cmne agknyer ek...dan aku nak bagi tau brite sdey ni...my beloved sista x balik johor...punah harapan aku nak pkai baju kurung baru n tidung baru...complate dari atas sampai bawah baru..tup2 x balik,,,kne lah pkai tdung lame..tapi x pe...bersyukur dgn ape yg ade...mne lah tau pkai tudung baru tu jd mcm2...kan..tmpah kuah ke..koyak ke...mne tau kan...hurm..mlam ni mlam brinai..tp aku da mintx excuse dari mama "mama....law eka x pegi mjlis mlam brinai boleh x??" (wat muke brhrp+mate kelip2)..my mama said..."ok...boleh..x wajib pon"..tp yang aku risau....kot2 aku kwen t xde orag nak dtg..bnyak kali dah aku dgr org cakap cm2...risau nih....alah tu alasan je ...nak sroh aku pegi la tu kan...cm tau2 je yang aku ni ellergic ngan knduri kawen...hahha...ckap psl kawen gak kan....aku baru je blajar bab perkahwinan tau...TANGGUNGJAWAB SUAMI ISTERI....budak2 lelaki klaz aku bukan main smangat lagi...x ngantuk langsung...kne plak ustaz yang sempoi yang ajar..lagy la jadi2...smpai satu part ni...ustaz ckap pasal mengandung tau...die cter pengalaman die waktu isteri die bersalin...mule2 dak pompuan x mau dgr...seram...bez tu die cter terpakse la kan....cter2 skali dgr ustaz cakap psal koyak tau...automatic semue dak pompuan ltak kepale atas meje...bukan ngantuk tapi SERAM....tp tulah pengorbanan seorang yang bergelar IBU...air mate aku mnitis laju je...smpai dak dpan aku tgor.'Pe'qah sedey ke.'..aku bru nak jawab...ustaz da jwbkan untuk aku..'bukan sedih tu tapi takot.'...tapi sape yang x takot betul x...tnyer je perempuan mne yang yang x takot mengandung....aku teringat plak kat cikgu math aku yang sarat...due date die x silap aku....11 march kot...law x silap la...anak second...pastu smalam ade mensyuarat PIBG kat skola...sume cikgu terlibat...xde klaz la kan...dak pompuan n dak laki boley bual pasal kawen tau...cmne boley timbul yang pasty bergalak la sume...siap boley tanye nak kawen umur brape,nak kawen berape pon ade tau....sampai ade soalan nak ade adek beradek tiri ke tak...tah pape je kan..tu lah budak f5 yang merepek....k lah...sok aku post gmbar plak ok..got to go...lab report x wat lagy nih....bye...

No comments:

Post a Comment