Sunday, February 17, 2013

MEMBEBEL..

Assalamualaikum....pe khaba..sihat je kan,,...ha!!dgr sini nak cakap skit...knape ek..stiap kali aku tengok blog ke post ke ape ke..mesty ckp pasal awek la pe la...bukan nak jelez sebab aku ni xde bf tapi...bg org yang konon2 brutal mcm aku ni...nyampah boley tak...hurmmm...tp aku xde la comment bnde2 yang buruk...nak tegur t kang x pasal2 aku yang kne balik...mklmlah aku ni bukannyer alim sngat...at least aku cube untuk jd baik...bukan nak riak ok...hurm...aku rse baik la focus pd tujuan kite untuk idopkan...ckap pasal tujuan idop...aku trfikir la pulak pasal idop aku skang ni...aku ni bukan la bdk yg diberikan klebihan otak geliga...mom n dad aku da berbuih mulut swoh aku blaja tp aku je yang x sdar lagy yg aku ni nak spm..kekdg aku rse mlas tp penting kan...smangat tu ade membara lagy tau tau...suasana tu xd...slalu gk aku dgr phrase STUDY SMART NOT STUDY HARD....tapi..tah la...so,mulai skang ni,...aku kne sdr diri...dan skang ni aku nak tangkis sgale hsutan2 yang mnyuruh aku untuk cari pasangan...ape la...mude2 lagy nk menggatal..bak kate org underware pun mak bapa yg tanggung ni kan plak nk tanggung anak orang...slalu sgt aku tengok member2 aku yang cter pasal bf n gf die...tah la...bile dgr tu rse cm nak..bile pk balik rse membazir la plak...hurm...CINTA PALING AGUNG ADALAH CINTA ALLAH DAN RASUL....ok...think positif...ade satu mase waktu aku ngah blajar QURAN SUNNAH..ustzh aku tanye sape yg ade blog dan aku pun angkat la tangan...die boley mintx..tp aku serbe slah la plak nak bg...sebab aku xde la ckp bnde yg elok...fuh,.seb baik die lupe..waktu tu aku sedar..melalui blog la kite nak dakwah...so,mulai hari ni aku akan sentiase update blog aku dengan benda2 yang baik je..dan insyaallah..aku akan ubah care penyampaian aku...lantak la org nak kte oku kolot keape ke...yang pnting diri kite sendiri...ari tu,..aku ade bace tau satu artikel ni..bnyak snanyer tp...ni je yang aku rse sangat penting bagi seorang yg namenye permpuan..tajok artikel ni...klau x silap PEREMPUAN YANG MAKRUH DIKAHWINI...hurm...dgr tajok je seram aku..salah satunyer adelah perempuan yg suke mengeluh dan permpuan yang slalu mengeluarkan kate2 kesat...ok...bgi sesiape yg rase die nak kawin dgn lelaki yg baik dan cukup teguh pegangan agama...korang termasuk aku kne lah tguhkan dulu iman ye....bukan dgr org swiit je tros pandang...ade satu tempat ni...kawan aku la yang cter...die wak2 tu ade kat blakang sekmplan orang bujang...dan kat dpn org bujang tu plak ade skmpulan anak dara...comey tapi syg x tutup aurat...so,kwan aku ni dgr la perbualan org bujang2 ni..:

 bujang1: Weh ko tengok awek kat depan kite ni..
bujang 2: Asal dengan dieorang..
bujang 1: Ko tengok ea..aku swiit..sape yang tengok die MURAH..
 so,yang bujang 1 ni pun buat la bunyi swiit yang di maksudkan..semua anak dara tersebut pandang tak ade yang terkecuali pon...
bujang 1:ko tengok..semua MURAH...

sampai macam tu sekali...nmpak kan....jgan rase kite ni cantik bile jd tumpuan..jgn bangge sebab kecntikan luaran x mncerminkan kecantikan dalaman..bnyk cerita yg boley kite jdkan iktibar...ok...ni sekadar renungan bersama..klau tersilap harp sngt dibetulakn..ni bg persiapan mase akan datang...lagi satu jgn anggap kekurangan kite tu adelah klemahan kite tp kite jdikan dorongan untuk berjaya...pesanan untuk aku dn org yang bace blog ni ok...

No comments:

Post a Comment